Förutom ovan nämnda serier har jag även haft längre eller kortare uppdrag åt klasser som t ex
Formula Nordic,
Legends, TCR,
Camaro Cup, Nordic Supercar, Volvo S40 Challenge,
1000cc Cupen,
Formel Vee, Superkart mfl.
Jag har jobbat åt kända team som t ex:
Polestar (numera Cyan),
MA:GP,
Flash Engineering,
Nika Racing,
Brovallen Design,
Team Tidö, PTR (Picko Troberg Racing),
WestCoast Racing, Erik Berger Racing, BRS Motorsport, Team Greenpower, Spirit Racing, Yoggi Yalla Racing, Team X3M, G-Rex Sweden, Brings Racing, CaWalli, Westlife Racing mfl.
Jag har skrivit och fotograferat åt tidningar som t ex:
Bengtsforstidningen Dalslänningen,
Idrottsbladet,
Bilsport Rally & Racing,
Racestripe,
Motorsport i Värmland,
Nya Wermlandstidningen,
Bohuslänningen,
TT-ELA,
Melleruds Nyheter,
Klöverbladet,
Rutflaggan,
Provinstidningen Dalsland,
Värmlands Folkblad,
Norra Skåne mfl.
Jag har eller har haft andra uppdrag som t ex att jag sitter med som adjungerad i
Svenska Bilsportförbundets Racingutskott. Jag har suttit i
Bengtsfors MotorClubs styrelse sedan 1994, först som kassör och sedan 2009 som ordförande. Jag skriver kapitlet om racing i boken
Årets Bilsport sedan 1997. Jag har skrivit böckerna om Erik Berger, Gelleråsbanan, Super Saloon och Super Star. Jag har gjort dokumentärfilmer om Dalsland Ring och om Sextiotalets racingstjärnor.
Det största projektet av dem alla är ändå hemsidan
Svensk Racing som jag startade 2012 tillsammans med min gode vän
Mikael Blom. Målsättningen med hemsidan är att publicera resultatlistorna från samtliga racingtävlingar som någonsin har körts i Sverige!
Jag har varit ungdomstränare i
Billingsfors Innebandyklubb och
Steneby Skytteförening. Jag var med och startade upp byalagsföreningen
Billingsfors För Alla. Om vi går riktigt långt tillbaka i tiden så var jag även engagerad i Baståsens IK, Akvarieföreningen Piraya och DMK-RC...
Här följer några tidningsartiklar om mig:
Bengt-Åce Gustavsson blev känd i Bilsport efter den här bilden från Västkustloppet år 2000. Sanningen bakom bilden är att det pågick en längre bärgning och då passade jag på att sträcka lite på ryggen i några minuter...